Picie alkoholu a nauka

Niniejszy artykuł analizuje wpływ spożywania alkoholu na jakość uczenia się uczniów szkół średnich. Szacujemy modele o stałych efektach, wykorzystując dane z National Longitudinal Study of Adolescent Health. Naszą podstawową miarą osiągnięć akademickich jest GPA studenta pobrane z oficjalnych transkrypcji szkolnych. Stwierdzamy, że wzrost spożycia alkoholu skutkuje niewielkimi, ale istotnymi statystycznie redukcjami GPA dla studentów płci męskiej i statystycznie nieistotnymi zmianami dla kobiet. Jednak w przypadku kobiet wyższy poziom picia powoduje trudności w nauce. Wyniki efektów stałych są znacznie mniejsze niż szacunki OLS, co podkreśla znaczenie rozwiązania problemu nieobserwowanej heterogeniczności jednostki.

Przygotowanie:

https://bezalkoholowo.pl

Wstęp do rozważań

W Stanach Zjednoczonych jedna na cztery osoby w wieku od 12 do 20 lat pije alkohol co miesiąc, a podobny odsetek dwunastoklasistów spożywa pięć lub więcej napojów z rzędu co najmniej raz na dwa tygodnie (Newes-Adeyi, Chen , Williams i Faden, 2007). Kilka badań wykazało, że spożywanie alkoholu w okresie dojrzewania wpływa na poziom wykształcenia, zmniejszając liczbę lat nauki i prawdopodobieństwo ukończenia szkoły (Chatterji i De Simone, 2005; Cook & Moore, 1993; Gil-Lacruz i Molina, 2007; Koch & McGeary, 2005; McCluskey, Krohn, Lizotte i Rodriguez, 2002; NIDA, 1998; Renna, 2007; Yamada, Kendrix i Yamada, 1996) Inne badania wykorzystujące alternatywne techniki szacowania sugerują, że efekty picia alkoholu przez lata edukacji i ukończenie nauki jest bardzo małe i / lub nieistotne (Chatterji, 2006; Dee i Evans, 2003; Koch i Ribar, 2001).

Pomimo rosnącej literatury w tej dziedzinie, żadne badania nie przekonująco odpowiedziały na pytanie, czy spożywanie alkoholu hamuje naukę uczniów szkół średnich. Spożywanie alkoholu może być ważnym wyznacznikiem tego, jak wiele uczeń liceum uczy się bez silnego wpływu na jego decyzję o pozostaniu w szkole lub uczęszczaniu do college’u. To pytanie jest fundamentalne i aktualne, biorąc pod uwagę ostatnie badania pokazujące, że osoby nieletnie pijące są podatne na bezpośrednie skutki spożywania alkoholu, w tym zaciemnienia, kaca i zatrucie alkoholowe, i są narażone na zwiększone ryzyko neurodegeneracji (szczególnie w regionach mózgu odpowiedzialnych za naukę) i pamięć), upośledzenie czynnościowej czynności mózgu i defekty neurokognitywne (Zeigler i in., 2004).

Wspólną i wszechstronną miarą nauki uczniów szkół średnich jest średnia ocen (GPA). GPA jest ważnym wynikiem, ponieważ jest kluczowym wyznacznikiem decyzji o przyjęciu na studia i jakości pracy dla osób, które nie uczęszczają na studia. Tylko kilka badań zbadało związek między używaniem alkoholu a GPA. Wolaver (2002) i Williams, Powell i Wechsler (2003) badali to powiązanie wśród studentów, podczas gdy DeSimone i Wolaver (2005) badali wpływ picia alkoholu przez nieletnich na GPA w szkole średniej. To ostatnie badanie wykazało negatywny związek między piciem w szkole średniej a klasami, chociaż nie jest jasne, czy skutki są przyczynowe, czy też wynikają z nieobserwowanej heterogeniczności.

Picie niebezpieczne szczególnie dla nieletnich

Zrozumienie związku między piciem alkoholu wśród nastolatków a stopniami szkolnymi jest istotne, biorąc pod uwagę dużą częstość spożywania alkoholu w tej grupie wiekowej oraz ostatnie badania nad rozwojem mózgu nastolatków sugerujące, że wczesne spożywanie alkoholu może mieć negatywny wpływ na fizyczny rozwój struktury mózgu (Brown, Tapert, Granholm i Delis, 2000; Tapert i Brown, 1999). Wpływając na jakość uczenia się, picie alkoholu przez osoby niepełnoletnie może mieć wpływ zarówno na przyjęcia na uczelnię, jak i na jakość pracy, niezależnie od jej wpływu na lata nauki szkolnej lub ukończenia szkoły.

W tym artykule oceniamy wpływ picia w liceum na jakość uczenia się, jaką zdobył GPA w szkole średniej. W analizie wykorzystano dane z Waves 1 i 2 National Longitudinal Study of Adolescent Health (Add Health), reprezentatywnego w skali kraju badania, które wychwytuje zachowania związane ze zdrowiem młodzieży w klasach od 7 do 12 oraz ich wyniki w młodym wieku dorosłym. Nasza analiza przyczynia się do rozwoju literatury na kilka sposobów. Po pierwsze, skupiamy się na skutkach picia dla osiągnięć akademickich w szkole średniej. Do tej pory i zgodnie z naszą najlepszą wiedzą, tylko jedno inne badanie w literaturze analizowało konsekwencje picia alkoholu przez nieletnich w GPA w szkole średniej. Po drugie, zamiast polegać na zgłaszanych przez siebie GPA, używamy obiektywnych danych GPA z transkrypcji akademickich, zmniejszając możliwość systematycznych błędów w wynikach szacowania. Po trzecie, korzystamy z podłużnego charakteru danych Add Health i używamy modeli o stałych efektach do oczyszczania analizy niezmiennej niezmienności czasu. Techniki efektów stałych są lepsze od szacowania zmiennych instrumentalnych.