Ponadprzeciętny rynek wideo nie jest już nowością – większość domów podłączonych do sieci Wi-Fi przesyła strumieniowo wideo do swoich telewizorów.

Jeden guzik na pilocie i gotowe!

Według raportu ComScore „State of OTT”, opublikowanego w tym tygodniu, znacząca szansa dla producentów urządzeń, twórców treści i reklamodawców na zwiększenie udziałów w rynku pozostaje. Według ComScore w kwietniu 59,5 miliona domów w USA używało urządzeń OTT, co stanowi 63,5% domów z WiFi. Liczba domów korzystających z OTT wzrosła o 17% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, co wskazuje na spowolnienie wzrostu liczby użytkowników tych urządzeń.

Programy telewizyjne i filmy

Według raportu, dwa typy konsumentów, którzy obecnie nie używają urządzeń OTT, są szczególnie dojrzali do przenoszenia na medium. „Spośród wszystkich gospodarstw domowych, które mają urządzenie OTT podłączone do Internetu, 79% było aktywnych w kwietniu”, powiedziała Susan Engleson, dyrektor ds. Produktów wschodzących w ComScore, w prezentacji przedstawiającej ustalenia firmy. „Tu jest jeszcze szansa, a na pewno jeden z mniej wiszących owoców to 21% gospodarstw domowych, które mają urządzenie OTT, ale nie używają go do streamingu. ” ComScore definiuje urządzenie OTT jako urządzenie do przesyłania strumieniowego / pudełko, konsolę do gier, inteligentną telewizję i podobne produkty oraz zauważa, że ​​21% domów, które je posiadają, nie przesyła strumieniowo treści wideo za pośrednictwem tego urządzenia.

Te 21% gospodarstw domowych dojrzałoby do przejścia na usługę OTT. Sztuką jest ustalenie, co im to uniemożliwia. Podobnie, ComScore szacuje, że 28 milionów gospodarstw domowych subskrybuje usługi kablowe lub satelitarne, ale nie korzysta z urządzenia lub usługi OTT. Engleson mówi, że „ogromna większość możliwości dotyczy abonentów telewizji kablowej i satelitarnej”, zauważając, że usługi streamingowe, takie jak Netflix i Hulu, są dostępne dla abonentów telewizji kablowej poprzez ich skrzynki kablowe, starając się je wprowadzić na pokład. W raporcie ComScore znalazły się też dane, które nie powinny dziwić: cztery serwisy streamingowe (Netflix, YouTube, Hulu i Amazon) dominują w krajobrazie, a wszyscy inni walczą o względne śmieci. Biorąc to pod uwagę, raport miał również kilka niespodzianek. Wirtualne MVPD, takie jak Sling TV i YouTube TV, mogą być postrzegane jako miejsca, w których młodzi ludzie będą dostawać swoje treści telewizyjne poza tradycyjnym pakietem. Dane ComScore sugerują jednak, że coraz młodsi konsumenci idą gdzie indziej, a starsi konsumenci obejmują VMVPD. „Jeśli patrzysz na rok temu, 29% gospodarstw domowych, które używały tych VMPVD, miało 18-34 lata, teraz jest 21%” – mówi Engleson. Wzrost nastąpił wśród konsumentów w wieku 35 lat i starszych.